SUMMER LOVE, PART 33 ♥

(16) Tumblrfloating awayHappiness Photography Contest Pictures - Image Page 2 - Pxleyes.com

-          Have to go to the bathroom be right back.

Båda svarade med ett enkelt okej och jag gick bort mot toaletten.

*Harrys POV*

Alice hade precis gått iväg på toa. Jag och Liam satt dock fortfarande kvar framför Tvn.

-          Harry!? Liam!?

-          Yes, what’s up love?

-          Heeeelp!

Jag och Liam for upp ur soffan och sprang mot toan. Precis i dörren mot toaletten stod Alice med en hand på magen och den andra mot väggen för att hålla sig uppe.

-          I think my water just broke.

Hon tog djupa andetag och jag såg att hon var rädd. Jag tog tag i hennes ena arm och Liam hennes andra och vi hjälpte henne stå ordentligt.

-          Okay, okay, what to do?  Okay, we need to get you to the hospital now. Liam do you have your car keys?

-          Yes.

-          Good.

*Alice POV*

Jag hade précis kommit fram till toan när jag kände att det blev alldeles blöt, som om jag kissat på mig. Men va? Shit, shit, shit, shit!

-          Harry!? Liam!?

-          Yes what’s up love?

-          Heeeeeeeelp!

Jag hörde hur de sprang genom lägenheten. Jag stod och lutade mot väggen. Det kändes som om jag släppte taget om väggen skulle jag ramla pladaskt på golvet.

-          I think my water just broke..

De tog tag I mig och hjälpte mig ut på gården och in I Liams bil. Liam satte sig i förarsättet och Harry satte sig i baksättet med mig. Jag höll honom hårt i handen och bet ihop. Smärtan sköts genom kroppen och jag ville bara slå nån. Det var det västa jag varit med om. Visst jag bryttit ett ben och fått en basketboll i huvudet osv. Men det här. Det kändes som, jag vettefan. Jag kände hur jag greppade hårdare och hårdare om Harrys hand och han kollade med medlidande på mig.

-          Alice, it’s going to be okay. We are here, whatever you need.

Vi stannade vid ett rödljus och jag kände hur det gjorde ondare och ondare. Snart gasade vi på igen och när vi kom fram till sjukhuset, stannade Liam precis utanför ingången och Harry tog ett staddigt grepp runt om mig och jag höll tag i honom så att jag inte skulle ramla på golvet när nästa värk kom. Liam åkte iväg och parkerade när vi gick så fort vi kunde in till anmälningsdisken.

-          Alice Berg. Her water broke about 15 min ago and she is having contractions.

Sa Harry fort han kunde men ändå sansat till kvinnan som satt på andra sidan disken. Det förvånade mig att han lyckades hålla sig så lugn.

-          Come with me.

Jag tog greppade tag hårdare i Harry när jag kände ännu en värk. Jag stannade till och kämpade emot för att inte skrika hur jäkla ont det gjorde. Jag tog två djupa andetag och kämpade emot tårarna och fortsatte sedan gå.

-          Come, you’ll make this. I know you will. You are strong.

Han kramade om mig och vi kom entligen fram till rummet jag skulle till. Vi hälsade på en doktor och 3 sköterskor.

-          Are you the father?

Doktorn kollade på Harry och Harry bara skakade på huvudet.

-          No, he is one of my best friends.

Snart kom Liam inrusande och med sig hade han Niall, Hanna och Frida.

-          Is anyone of these the father?

-          No.

Sa jag och bet ihop för att inte skrika. Hanna och Frida stanad kvar med mig inne i rummet medans Liam, Niall och Harry gick iväg och ringde Zayn och Louis.

*Zayns POV*

När jag och louis kom tillbaka ill lägenheten var det ovanligt tyst. De satt säkert och kollade på en film eller nånting. Vi gick in i köket med alla grejer. Och jag ropade hej från köket men fick inget svar. Jag gick ut till vardagsrummet men det var ingen där. Vi letade runt i hela lägenheten men det var ingen där och Harr y hade lämnat sin telefon så vi kunde inte ringa honom och när jag ringde Alice så svarade hon inte. Jag skulle precis knappa in Liams nummer när han ringde.

-          Zayn, you’re going to be a dad.

Jag kände hur jag nästan tappade telefonen och jag kollade på Louis och började gå mot dörren. Jag tog mina bilnycklar och Louis var precis bakom mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0