SUMMER LOVE, PART 2 ♥

The higher the heel, the better you feel!Catharina Lux - Geheimer OrtImage Detail for - http://farm3.staticflickr.com/2518/4117573488_019eddb82d_z.jpg?zz=1

De fick båda en stor jäkla kram.

-          Har bara du kommit?

-          Japp, men där ser jag Lisa.

Hon kom vinkandes med ett stort leende på läpparna.

-          LISA!!

-          Heej!

-          Gud vad jag har saknat er!

Sa jag med gråten i halsen efter att jag kraat lisa hårt.

-          Samma här!

Strax efter det så kom även Emelie och Hanna och det blev ite fler kramar.Sen knallade vi in, tog ett bord och beställde lite drinkar och grejer. De kom snart tillbaka med våra glas.

-          Okej vi måste skåla!  Ropar jag innan nånhunnit dricka.

-          Okej så först vill jag bara säga grattis till allihop, vi klarade det! V tog studenten!

-          GRATTIS!

-          Och sen, jag älskar er tjejer och det är nu det händer. Vi klarade det men vad som än händer nu när vi flyttar så måste vi hålla kontakten och träffa åtminstone ibland. Typ varje födelsedag, eller nej, men vi säger såhär, varje nyår SKA vi träffas. Det blir våran dag. Och sen kanske nån gång där i mellan. Men nyår! DEAL!?

-          DEAL!

Vi alla skålade och det var en början på en jävligt bra kväll. Det vart en hel del drinkar och öl och dans och skratt och ja, ärligt talat kommer jag inte ihåg precis allt som hände men, men...

Det slutade med att jag sov hemma hos Lisa, vilket även Emelie gjorde. Jag vaknde runt ett snåret hos Lisa. Emelie var redan vaken men Lisa sov som en stock.

-          Goder möra min sköna!

-          God morgon på dig med.

Sa Emelie med ett halv hjärtat leende.

-          Vilken jäkla baksmälla. Sa jag och trök händerna mot huvet.

-          Skoja inte. Hörde man lisa muttra under täcket.

Gud, det kändes som om mit huvud skulel sprängas.

Emelie ställde sig upp.

-          Lisa jag är hungrig.

-          Jag me, kom nu Lisa!

-          Ska vi lyfta na?

-          Haha ja! Eller nej..

-          Nej men kom nu lisa.

-          Jag kommer...

Det blev en lång frukost i tystnad. Efter det satt vi alla 3 helt döda i Lisas rum på hennes röda soffa.

-          Vad ska ni göra idag då?

-          Packa. Sa jag och Lisa i kö.

-          När går erat plan imorgon lisa?

-          10 imorgon bitti. Erat då?

-          3 imorgon tror jag det var.

-          Okej.

Vi satt kvar et tag till och bara små snackade lite. Sen runt 4 sa jag och Emelie hej då till Lisa, det kändes jätte jobbigt att vi inte skulle ses på ett bra tag. Jag tycket det var jobbigt att bara träffa bruttorna en gång i veckan nu skulle det knappt bli en gång i månaden.

Vi tog sen bussen hem och jag satte igång och packade det sista. Skulle liksom inte bara vara borta i några dagar den här gången. Jag skulle flytta bort. Det hela kändes så konstigt och jobbigt på nått sätt att inte kunna sätta sig i soffan och bara prata med mamma eller pappa. Att inte träffa de på flera veckor. Men samtidigt var det helt underbart att jag skulle flytta till london med mina bästa kompisar. När jag packat det sista och äntligen lagt mig ner på sängen så ringde telefonen.

-          Hallå?

-          Munter, huh?

-          Skoja inte, har världens baksmälla.

-          Jag me. Den ända sm inte ahr det är Hanna.

-          Haha förvånar mig inte, haha. Nej men du frida?

-          Ja alice?

-          Du har nyckeln till lägenheten eller hur?

-          Yes box.

-          Bra! Varför ringde du förresten?

-          Jag vet inte, ha glömt bort.

-          Kul..

-          Njae, skulle gärna dra nu liksom, im all packed up.

-          Jag me! Btw, är hanna fortfarande kvar hos big?

-          Nej hon drog nån timme sen, vadårå? Vill du snacka med henne?

-          Nej då, jag bara undra.

-          Okej.

Det slutade med att jag och Frida satt och snackade i telefonen i timmar, vilket inte direkt var ovanligt. Jag la under tiden ner lite grejer i mitt hand baggage och sen gick jag och la mig och somnade, kände att det behövdes.


haha kanske lite tråkigt nu i början men ni måste ju få lite "backstory" till det hela (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0