SUMMER LOVE, PART 3 ♥

Höst 2011FASHIONJUUUNNKboo, you whore.

Jag vaknade upp igen runt 11. Tog en seg frukost och sen en dusch och sen la jag ner telefon och lite frukt i handväskan. Sa ett riktigt hejdå till mamma och pappa och mina brorsor. Tårarna brände innanför ögonlocken och jag satte mig i bilen med pappa och vi körde mot fridas hus. 15 min senare var vi hemma hos Frida och vi satt i hallen och väntade på Hanna. Det var massa kramar och snart satt vi i taxin på väg mot arlanda.

Alla 3 satt helt till sig, vi var super taggade men samtidigt var det lite jobbigt att lämna alla.

-          Guuuud det här ska bli så jävla härligt!

-          Jag vet!

-          Tänk våran egen lägenhet i LONDON!

Sa Frida helt till sig.

-          Det känns som om det är en dröm. Hoppade hanna in med ett jättestort leende på läpparna.

-          Verkligen! Och våran trip runt om i england.

-          Fan vilken sommar vi kommer ha tjejer!

-          WHOOO!

Taxi chauffören kollade bak på mig som om jag var dum i huvet och vi brast ut i skratt.

Arlanda var smockat med folk men efter en timme hade vi checkat in och satt och fikade på starbucks innan vi skulle på planet som gick om ca 1,5 timmar.  Vi pratde om vart vi skulle åka vad vi skulle göra, killar, våran lägenhet.

-          Hörrni, vi kanske ska gå och ställe oss i kö till planet nu?

Frågade Frida, hon ville värkligen vara i god tid. Hon fick lite halvt panik och att hon ens sätter sig på ett plan förvånar mig. Hon är nämligen livsrädd för att flyga. Eller ja, hon hatar starten och landningen,det är tydligen helt hemskt men resten av resan funkar ganska bra.

3 timmar senare stod vi på heathrow och skulle ta tunnelbanan till våran legenhet som låg 30 min från oxfordstreet.

-          Alltså hörrni vi kommer ju aldrig klara att ta tunnelbanan med alla dessa väskor, det kommer så inte at funka!

-          Neggo.

-          Jag håller med Alice sa Frida lättsamt.

-          Haha Frida du vill bara att vi ska ta taxi för att du hatar att åka tunnelbana.

-          Kankse... Men samtidigt så kommer det inte funka med alla väskor.

-          Nej kankse inte.. Sa hanna och kollade ner på alla våra väskor.

-          Taxi?

Båda två nickade.

-          Taxi it is!

Vi släppade ut alla väskorna och fick en taxi.

Vi tog hissen upp och Frda gick fram till dörren med nycklarna.

-          Välkommna hem tjejer!

Vi stod alla 3 helt slut och log som 3 efterblivna människor i hallen. Även om vi varit här förrut och kollat på lägenheten så var det helt annorlunda nu. Nu var den våran och det ända som fanns där var 3 madrasser, en soffa och alla våra väskor.

-          Vi har ingen tid att förlora, så kom igen dags at packa upp och sen packa ner igen vi drar imorgon, remember?

-          Yes mam!

I ställde iordning soffan och madrasserna och eftersom det bara var en 2:a så la vi alla madrasserna i ett rum packade upp och packade bara ner det nödvändigaste som vi skulle ha med oss de 5 närmaste veckorna.

-          Ska vi dra ner och köpa lite mat för ikväll och imorgon? Jag e döhungrig.

-          Sounds like a plan.

Sa Hanna och tog nycklarna i handen och var redan på väg ut. Vi kom ut och det var fortfarande ganska varmt ute.

-          Ska vi ta och hämta bilen på en gång? Så slipper vi göra det imorgon.

-          Varför inte.

Vi gick till bilhandlaren vi hade hyrt bilen ifrån. Vi var dit sist vi var i London och hyrde en bil för de 5 veckorna så vi visste att vi skulle ha en bil sen när vi väl skulle åka. Det var en liten Mercedes cabriolet. Jag gick mot kassan för att hämta ut nycklarna och prata med han som hyrde ut bilarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0