SUMMER LOVE, PART 12 ♥

One direction - SwedenLYDINS- Fashion & inspiration - StreetdancePinnwand-Fotos

Jag kollade på frida och Hanna och kände en tår på kinden även om jag bara känt honom i några dagar. Jag Kände hur han tog tag i min handled och drog tillbaka mig.

-          Come here.

-          What?

Han drog mig intill sig och kysste mig mjukt.

-          It was just; Harry told me you kissed him.

-          On the cheek, I kissed him on the cheek.

-          Ohh, I’m so sorry Alice…

Jag tog tag I hans tröja och pressade mig mot honom en gång till.

-          It’s okay babe.

-          Shall we restart our second date?

-          Sounds good.

Jag tog Zayn’s hand och vi gick iväg och spelade massa olika sple och åkte några karuseller, bergochdalbanor. Han vann till och med en nalle åt mig. Hela kvällen var helt underbar. Vi gick hem lite senare än alla de andra och vi stannade vid starnden för Zayn skulle åt ett hål och jag åt ett annat.

-          Guess this is good night then Zayn.

-          Good night.

Han lutade sig fram och kysste mig.

-          Or we could stay here and talk for a while.

Jag kollade på honom och fnittrade lite för mig och själv. Vi satt nere på stranden precis så vattnet bara nuddade tårna på oss.

-          So, what brought you and the boys here this summer?

-          I don’t really know, just getting away from the city I guess.

-          And when we get back home what is going too happened then? I mean, me and the girls are leaving in a week.

-          We are too and I have actually no idea, but I defiantly want to see you again.

Jag log för mig själv och kollade ut mot vattnet och solnedgången.

-          Its beautiful out here.

-          I know.

Precis då ringde min telefon och det stod Hanna på den.

-          Excuse me.

-          Hallå?

-          Hej, alice?

-          Ja?

Hon lät alldeles rädd.

-          Hanna vad är det? Har nått nänt?

-          Det är Frida, jag vet inte vad som har hänt men hon är likblek och hon säger att hon inte mår nå bra. Vänta.

Jag hörde hur Hanna sprang och ropade på Frida.

-          Hanna?!

-          Alice du måste komma nu, jag et inte vad jag ska göra. Nu spyr hon också.

-          Jag kommer.

Jag ställde mig snabbt upp.

-          Whats wrong?

-          Nothing i just have to go, Hanna wanted help with something.

-          Okay, good night babe.

-          Good night.

Han lutade sig fram för att kyssa mig men jag gav honom bara en snabb puss och småsprang till rummet. Jag bara rusade in och slängde av mig allt, telefn, skor och bara sprang in till badrummet där Frida låg på golvet helt slut.

-          Herregud frida, hur är det?

-          Jag vet inte.

Tårarna brännde och jag satte mig och trök henne mot mig och kramade henne hårt och försökte att inte bryta ihop, måste få ihop det här.

-          Frida det kommer bli bra, både jag och Hanna är här.

Hanna satt på toalett stolen och var helt likblek hon med.

-          Hanna ring ner till receptionen och fråga efter doktor, nu.

Jag ställde mig upp och blötte ner en handduk med kalt vatten och torkade Frida med i ansikted. Hon var kokhet och likblek.

-          Alice håll min hand.

-          Här Frida.

Jag tog tag i den och klämde åt ordentligt. Sen såg jag hur ögon locken sakta slocknade på henne.

-          Frida, Frida, vakna, vi är här! Allt kommer bli bra! Håll ut! HANNA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0