SUMMER LOVE, PART 14 ♥

One direction facts, for you!heavenlyjunkieSecurely Sleeping - Photograph at BetterPhoto.com

-          Is she okay? What’s wrong with her? Why is she not smiling?

Jag kollade oroligt på doktorn som stod bredvid mig.

-          Well she is going to be fine but we don’t quite know about the baby.

-          Baby? What baby?

Niall kom springandes från korridoren och kollade på doktorn med frågande blick. När han kom närmre och sg Frida så såg jag tårarna rinna.

-          What, what happened?

Han kollade med tårar i ögonen.

-          Hanna visste du att hon var gravid?

-          Nej, hon har inet sagt ett ord.

-          Vad ska vi säga till Niall, det kan ju knappast vara hans...

-          Nej jag vet, det måste ju vara August.

August var Fridas ex, det var ihop strax innan vi åkte men det visades att han var ortogen och de hade världens gräl och sen gjorde Frida slut med äcklet. Men nu stod vi här...

-          So she is pregnant?

Jag kollade bort från Niall och upp på doktorn igen.

-          Yes, but its only 90 % chance that the baby will survive.

Niall började långsamt backa utu r rummet och gå ner längst korridoren igen och ju längre bort han kom ju snabbare gick han.

-          Niall? NIALL!

-          Is he the father?

-          No, He is her new boyfriend which just found out that she is pregnant with another guy’s baby.

-          Ohh…

-          But Frida is going to be fine, right?

-          Yes.

Jag tog en stol och satte mig bredvid sängen och tog tag I Frida’s hand och hanna stod på andra sidan. Jag kände tårarna rinna ner för kinderna men på sätt och vis på för en bra anledning, hon skulle bli okej.

-          Hej Frida.

-          Vi saknar dig.

Han böjde sig öer sängen och kramde henne. Vi satt och bara pratade i nån timme sådär och jag höll nästan på att somna när det började pipa som attan.

-          Vad är det som händer, alice?

-          Hanna jag vet inte.

Det pep och snart kom det massa sjuksköterskor inrusande och Fridas nyss vita täcke blev rött och jag drog åt mig Hanna och trök mig intill henne och jag kände hur hela mitt ansikte vart blött och även min axel där Hannas huvud var.


kort, men som jag sa förut så är det mycket med skolan och hela konkarongen atm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0