SUMMER LOVE, PART 19 ♥

:)"We promise, at one point we were all topless.": This looks delicious!

Det tog oss runt 6 timmar att komma hem. Vi ställde bara av oss alla grejer och jag hoppade ner i sängen men Frida och Hanna drog ut på en promenad. Jag låg vaken ett tag och lät bara tårarna rinna men efter ett tag somnade. Jag vaknade upp nån timme senare av att dörren öppnades och stängdes, jag kände hur mina ögon var svillna och de sved. Hoppas bara inte att Frida och Hanna märkte nånting. Jag hörde hur de pratade lite lågt och sen gick de och la sig.

2 veckor senare.

Mitt alarn gick igång, jag kollade på klockan som var, som vanligt, 6. Jag hasade mig upp ur sängen fixade frukost satte på mig mina jobbkläder och trampade mig iväg mot caffeet som låg ca 20 min från våran lägenhet med cykel. När jag kom dit så satte jag igång med det jag brukade göra varje morgon, duka borden, diska, sopa golvet, fixa iordning bakom disken, koka vatten, kaffe osv. Är nämligen servitris på ett caffee som heter Monday Morning. Jobbar dock bättre och hällre  inne i köket än här ute som servitris men bara grejen att jag jobbade här räkte. Letar dock efter ett litet ställe som ska säljas så jag kan göra om det till min egen resturang. Ha, dröm vidare Alice! Jag fortsatte att sopa golvet och snart var stället fullt igång och folk kom och gick, klockan blev halv sex och jag hade jobbat i nästan 11 timmar och alla förutom jag hade gått hem. Jag soppade det sista diskade och allt var klart inför morgon dagen. Jag byte om och cyklade lite snabbt bort mot skolan. Hade en tänta i sämhällskunskap.

Jag kom inte hem försen runt halv 8 och jag gick rakt förbi köket.

-          Hej Hanna! Hej Frida!

-          Hej, hej!

Jag gick in i vardagsrummet och slängde mig på soffan. Men jag hörde snabbt ett manskratt inifrån köket. Va i? Jag reste mig upp och gick in i köket igen.

-          Wow, hi Liam and Niall, god to see you guys!

Jag gav de båda en stor kram.

-          So how are you guys and Harry and Louis and....Zayn?

Jag svalde klumpen jag fick i halsen när jag sa hans namn.

-          We are good....apart from Zayn.

De sista 3 orden sa han så tyst att man knappt hörde.

-          Good, good. You should come over all of you some time, I miss you guys.

-          We miss you too. Every time we are here, you’re not.

-          Sounds like you are here a lot.

-          Yeah we kinda are.

Jag kollade på Frida och hon kliade sig lite pinsamt I nacken och Hanna satt bara och kollade på Liam.

-          Yeah, no, been working a lot and i never really knew you were here. So, anyone hungry?

Naill kollade glatt upp och alla sa ja. Jag fixade iordning nått omelett liknande.

Liam och Niall gick runt 10 tiden.

-          Varför har ni inte sagt att de har varit här, varför fick jag inte träffa de?

-          Alice vi vet att du saknar Zayn och vi ville inte att du skulle påminnas.

-          Jag saknar inte honom, jag var bara ett av hans ”summerbangs” varför ska jag bry mig.

Båda kollade på mig som om jag var dum.

-          Alice sluta vi vet att du saknar honom.

-          Nej.


sådär, nu var det äntligen uppe ska försöka få upp nästa så snart som möljigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0