SUMMER LOVE, PART 24 ♥

The sun's set to rise...// ちょっと待って♔ oracular spectacular

Jag drog på mig jeansen från gårdagen och sen satte jag på mig bhn och bara tjocktröjan över min bara överkropp. När jag kom ut i hallen stod Zayn redan klar och jag drog på mig mina skor. Han tog min hand och vi åkte upp till översta våningen, varför skulle vi till Louis och Harry? Zayn knackade på och Louis kom och öppnade. Han hade bara ett par byxor på sig och bar överkropp.

-          Oh hi guys!

-          Hi Lou!

Jag gav honom en kram.

-          Have you seen all the shit they have wrote about Alice.

-          Oh for god’s sake Zayn, come on I don’t care can we just let it go.

Jag tog Zayn’s hand och kollade rakt på honom och jag såg at than var ledsen men han kollade bara på Louis och Harry.

-          N,no.

Harry och Louis satte sig i soffan med Zayn och de satte datorn i knät och kollade på videon och massa tweets.

-          Haz, Lou, come on.

De stirrade bara ner i skärmen.

-          Okay that’s enough.

Jag tog datorn och ställde ifrån mig den.

-          Stop looking at me like I’m dying. So what they write crap about me? We know the truth, im dating Niall! I’m Zayn and only Zayn. And let them call me a whore, bitch, what the fudge they want. There are always people that are going to dislike you. Yu can’t please everybody. You can’t and that’s that now let’s just stop talking or thinking about it, I don’t care.

-          But babe why aren’t you smiling then?

Jag klämde fram det bästa leendet jag kunde och försökte se glad ut men allt jag ville göra var att slänga datorn i golvet och slå till nån för att alla dessa tjejer sa sådär. Kände mig ärligt talat äcklad.

-          Okay so if you don’ mind I’m going to go home now and take a shower and change clothes and so on because I feel disgusting. Bye guys.

Jag gick bort mot dörren.

-          I’ll come with you babe.

Zayn joggade fram till dörren och tog min hand och kysste mig försiktigt.

-          Hey, what was that.

Jag ställde mig på tå och gav honom en ordntligt kyss.

-          I love you.

-          I love you too.

Vi gick tillbaka till Zayn’s lägenhet och jag behöll hans hoodie på mig stoppade ner mina grejer i min handväska. Gav Zayn en kram och drg in hans lukt och jag kände hur mina knän höll på att vika sig och jag kunde inte låta bli att le.

-          Bye babe see you soon.

-          Bye.

Hans fingrar gled ur mina när jag gick in i hissen. Taxin stod redan nere och vänade på mig och det tog min ca 20 min att komma hem.

-          Men, men men är det inte the walk of shame!

-          Så du har bestämt att komma hem nu.

Ropade Hanna och Frida ifrån vardagrummet.

-          Hej på er också!

Jag sparakde av mig skorna och hoppade direkt in i duschen. Kvällen rullade vidare med mycket snack och mat medans vi blastade på med The Kooks.

Jag vaknade morgonen efter av att nån höll på i köket. Det var söndag och imorgon var det jobb.

Jag gick upp och märkte att det var både frida och hanna som stod och höll på i köket. De höll på att fixa lite frukost. Jag fick en kopp caffee av Frida hon återgick sen till de hon höll på med.

-          Vi tänkte dra till westfields idag, är du på?

-          Har precis fått min lön, så det är klart jag är.

Efter frukost drog jag på mig ett par boyfriend jeans och en stickad tröja och ett par pumps och vi var på väg ut genom dörren. Vi tog tunnelbannan men sen fick vi ändå gå en bit för att komma fram.

 


Det blev inget nytt kapitel igår eftersom jag fyllde år så firade den, men nu är det här. =)

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Bra novell, keep going! :)

2012-03-22 @ 18:31:22
URL: http://onedirectiionmoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0