SUMMER LOVE, PART 25 ♥

Resultat av Googles bildsökning efter http://2.bp.blogspot.com/_64pxtG7gq8Q/TH33aRA9frI/AAAAAAAABuQ/4YHBgWhrPX8/s1600/For%2BSale%2BSign.jpgwish i was in this pictureTumblr

Vi var där i flera timmar och vi fick med oss en hel del nödvändiga grejer till lägenheten och lite nya kläder, skor osv.

Vi satte oss ner på tunnelbannan och bustade ut men snart var det dags att ställa sig upp igen och vi gick hemmåt.

Jag stannade mitt på trotoaren och ställde ner mina kassar på marken.

-          Frida! Hanna! Kolla!

Jag stod med öppen mun och kollade på skylten som satt på dörren till resturangen. Hanna och Frida kom och ställde sig bredvid mig.

-          Alice det här är världens chans du måste göra det här!

-          Men jag kommer inte ha några pengar kvar, kom så går vi innan jag blir deprimerad...

-          Kom igen so what? Vi hjälper dig om det blir tunt med pengar. Kom igen Alice det här är din stora dröm du kan ju inte bara skita i det!

Frida tog tag i min hand och drog in mig i resturangen. Vi gick fram till kvinnan som stod där inne som stod och ställde upp alla stolar.

-          Hello, we’d like to buy this place.

-          You are?

Frida som pratade med kvinnan kollade på mig och sen nickade hon. Jag bara stod där i chock. Hände det här verkligen, skulle jag köpa en resturang?

Kvinnan som tydligen hette Julie visade oss runt och det var inte stort men det var jättefint och hur mysigt som helst.

-          How come you haven’t got this pace sold? It’s amazing!

-          I know, but people think it’s too small and myself, I’m actually taking my restaurant to a bigger facility so it’s quite small.

-          Yeah, but I think it’s cozy and it’s my first own place so I think it’s good that it’s small.

Vi bestämde att vi skulle träffas igen nästa lördag för att skriva kontrakt. Det här hände verkligen!

Veckan rullade på som vanligt med jobb och skola, jag hann även träffa Zayn sa dock ingenting till honom. Ville att det skulle bli en överraskning. Veckan gick och lördagen kom. Jag hade pratat med banken tagit ut de mesta av mina sparpengar. De som var kvar skulle jag använda för att göra om och köpa nya möbler, ingridienser för att få igång stället. Jag skrev på kontraket och fick nycklarna och det var mitt, det var mitt eget!

-          Så Alice eftersom du har praktiskt gjort så din dröm gått i uppfyllelse så ska vi ut och fira!

-          Kunde inte gjort det utan er!

Jag båda två varsin kram och sen gick vi hem, byte om och sen var vi på utgång. Vi gick in på nån bar som verkade bra. Vi besällde varsin öl, dansade, drinkar, dansa efter ett tag bytte vi klubb. Drack lite mer, dansade.  Efter ett tag drog vi ut och vinglade runt ute på gatorna. Vi kom till en privat park som var låst.

-          Åhh kan vi inte gå in.

Sa jag lite halvt borta.

-          Ja kom igen!

Jag och Frida började klättra upp och Hanna stod precis under och garvade.

-          Kom igen ta min hand.

Jag sträckte ner handen och hon tog tag i den och med andra handen klättrade även hon upp. Vi sprang runt därinne och sjöng och dansade men snart fick vi ta och springa för det kom en vakt. Det sista jag kom ihåg var att vi drog in på nån annan klubb sen var resten av kvällen bara ett suddigt minne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0