SUMMER LOVE, PART 26 ♥

UntitledПросмотр сообщения | Inbox.MailKänslor/Tankar | emmalöved

Jag vaknade av att mobilen ringde och jag la ut armen och tog tag i den.

-          Hallå?

-          Hey Alice.

-          Oh hey Zayn.

Sa jag med världens morgon röst och jag kände även att det smakade/luktade cigaretter.

-          What the hell were you doing last night?

-          What?

-          You got drunk last night.

-          Yeah, so?

-          Alice. You are all over the newspapers, you, Frida and Hanna.

-          What!?

-          I gotta go, talk to you later.

Han lät besviken och arg och jag fick lite skuldkänslor, han skulle få skit för det jag gjorde.

Jag for upp ur sängen och drog snabbt på mig en t-shirt som låg på golvet bredvid mig och jag sprang och hämtade tidningen som låg vid dörren.

” Is Zayn’s new girlfriend a party princess? We think so!”

Jag lutade mig mot väggen och gled ner och satte mig på golvet. Jag började bläddra och det var massor av bilder av gårdagen. Jag, Hanna och Frida springndes runt. Bilder på när vi tydligen klättrade in på nån park, dansandes på olika barer och jag Frida stod och rökte. Därav lukten. Vafan, jag rökte ju inte? Jag gnuggade handen mot huvudet och jag kände en jävlig huvudvärk som var på g.

-  Baksmälla...

muttrade jag för mig själv och gick in i köket och hällde upp lite kaffe som jag snart märkte var kallt så jag hällde ut det i diskhon. Jag lutade mig mot diskbänken och försökte komma ihåg vad som hände igårkväll. Jag kommer ihåg att vi drog ut och att vi dansade, hade dock inte så jättestarkt minne av att vi gått ut och knallat runt mitt i london eller bruttit oss in i en park och inget minne alls av att jag rökte, vafan rökte jag för? Jag slängde tidningen på bordet.

Mina tankar avbrötts snart och Hanna kom lunkandes ut i köket med handen mot huvudet. Hon gick långsamt fram och satte sig vid bordet.

-          God morgon.

-          God morgon min sköna.

Hon såg verkligen sliten ut och jag kunde bara föreställa mig hur jag såg ut, föresten så ville jag egentligen inte ens veta. Hanna la huvudet på bordet och andades tungt.

-          Trött?

-          Skoja. Inte.

Jag frågade henne vad hon kom ihåg från gårdagen och det var mindre än vad jag kom ihåg. Frida kom snart och joinade oss vid matbordet. Alla 3 var alldeles utslagna från kvällen och efter ett tag satt vi bara där och glodde på varandra, alla för trötta för att säga ett ord. Men snart räddade dörr klockan oss och Hanna gick och öppnade.

-          Alice, till dig.

Jag kollade konstigt på Frida som gav mig en konstig blick tillbaka och och jag reste mig upp och gick till dörren där jag såg 5 kända ansikten.

-          Hey guys.

-          Heeeeey partyyyy princess!

Ropade Niall och hoppade på mig med en kram.

-          Ey, ey, no screaming...

-          Sorry.

Han kollade på mig och gick sen vidare in till köket med alla förutom Zayn som stod  kvar I hallen med mig.

-          Hi.

-          Hey.

Han stod med händerna i fickorna och kollade på mig. Jag kollade ner och kom på att jag bara stod där i trosor och en stor T-shirt. Han bet sig i läppen när han såg att jag rodnade lite.

-          Come here.

Jag gick på tå fram till honom och han tog tag i min tröja och drog mig intill honom den sista biten. Jag ställde mig på hans fötter och drog mina armar runt om honom.

-          Sorry if I sounded mad earlier, I just got mad at the newspaper and I don’t want them to write anything bad and mean about you.

-          It’s okay I don’t care what they say.

-          Okay good, by the way, I didn’t know you smoke, eh? Party princess.

-          Oh shut up!

Han flinade och drog mig sen mer intill honom och kysste mig. Han trök mig mot väggen och jag kände hur hans hand hamnade längre och längre ner och jag bröt ifrån kyssen.

-          Come on, they are in the other room.

-          Please.

-          Haha, no. Come one let’s have breakfast.

Jag tog Zayn’s hand och trippade in till köket där de andra satt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0