SUMMER LOVE, PART 30 ♥

And in that moment, I swear we were infiniteTumblrc'mon, lets break tables.

Det var en helt vanlig onsdag och jag skulle bara spendera dagen hemma. Jag hade bakat, massor. Cup cakes, tårtor, kakor osv. Jag hade precis satt mig ner i soffan med en bit morots kaka och satt på ett Criminal Minds avsnitt när det ringde på dörren. Var Frida eller Hanna redan hemma? Jag ställde ner tallriken på soffbordet, ställde mig upp och gick ut i hallen. Jag öppnade dörren och där stod Harry dyngsur av regnet.

-          I need to talk to you.

-          Okay, come in. Do you want to barrow a shirt or something? You look soaked.

-          That would be nice yeah, thanks.

Han sparkade av sig skorna och hanged av sig jackan I hallen. Han drog av sig T-shirten han hade på sig och jag gick och hämtade en av mina stora hoodies.

-          You want some cake, got a lot in the kitchen.

-          Sure.

Jag satte mig ner I soffan igen och Harry gick ut I köket.

-          Holy...! That’s a lot of cake and cupcakes and cookies! Have you made all of this?

-          Yup, take whatever you want.

Han kom snart tillbaka ut I vardagsrummet med en tallrik med en bit tårta på.

-          Alice I really need to apologize for what i did a few days ago in the hospital, i’m sorry i shouldn’t have.

-          It’s okay.

Han gav mig en kram och det kändes bra att det här var lite halvt borta från mina axlar.

-           About the baby, what month are you in?

Han fick ett stort leende på läpparna.

-          And why haven’t you said anything earlier?

-          Harry you are the only one who knows, not even Frida or Hanna. And I’m around my third month.

-          Why haven’t you told them?

-          Because I wasn’t even sure if I was going to keep the baby Harry.

Jag kollade ner och pillade med naglarna. Harry vände sig mot mig och gav mig en stor varm kram och det kändes skönt.

-          Alice, I know it might be hard right now and that not much is really going right but it’s going to be alright! You got us, no matter what you always got us. You need to tell everyone, it’s going to start to shown sooner or later.

-          I know, I just feel so bad, and I want Zayn to be here and be a part of it.

-          I know, we all miss him like crazy.

Harry stannade kvar I flera timmar och vi fikade, kollade på film pratade om namn till bäbisen och en hel del annat.

När klockan närmat sig 8 hade både Frida och Hanna kommit hem och vi hade ringt dit Niall, Louis och Liam. Alla satt med varsin tallrik med nått slags fika på.

-          Okay so as you guys may have figured out i have to tell you all something.

Harry la sin arm runt mig och tittade ner på mig och log.

-          Omg, you and Harry are dating!  Louis och Frida ställde sig upp och sa det samtidigt.

-          Ha, no, no. I, I, I’m pregnant guys.

Ingen sa ett ord på ett tag. Men sen kom ala upp och kramade mig och när barnet skulle komma och jag vart lättad och det hela kändes mycket bättre men fortfarande helt fel. Den som borde få reda på det först skulle troligen få reda på det sist. Jag pressade mig ner i soffan mellan Liam och Niall.

De gick hem runt 11 och jag la mig i sängen och somnade rätt så fort med tårar rinnande ner för kinderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0